Over

De persoon achter De Rappe Redacteur

Logisch dat je wilt weten met wie je nu eigenlijk te maken hebt. Mariska den Hartog is de persoon achter De Rappe Redacteur. Ik houd nogal van alliteratie, dus deze bedrijfsnaam bekte wel lekker. En vroeger was ik idolaat van twee heel  bekende Vlaamse stripfiguurtjes. Zeg nou zelf, dat zou toch best een mooie titel zijn: Suske en Wiske en de Rappe Redacteur. 

Freelancen wilde ik eigenlijk nooit. Veel te spannend. Maar buiten je comfortzone gebeuren nu eenmaal de mooiste dingen. Dus na mijn studie aan het Instituut voor Media en Informatie Management in Amsterdam en een paar banen in loondienst, kwam het er in 2010 toch van: ik schreef me in bij de Kamer van Koophandel.

Journalist en redacteur

Ik vind het heel erg leuk om zelf interviews te doen en artikelen te schrijven, maar ook om de tekst van iemand anders onder handen te nemen. Het is soms maar net wat je nodig hebt. Ik heb veel affiniteit met ondernemers, maar ik ben soepel in de omgang, dus we kunnen altijd kijken of ik match bij jouw vraag.

Ik ben geboren in Rotterdam, studeerde in Amsterdam, maar vanwege mijn Zeeuwse roots heb ik mij inmiddels gevestigd in Burgh-Haamstede in Zeeland. Een heerlijke omgeving om te wonen en te werken. Met de digitale snelweg van vandaag de dag is afstand bijna nooit een issue meer.

Missie

Mijn missie als journalist en redacteur is om jou als ondernemer te helpen bij jouw behoefte aan tekst, in de breedste zin van het woord. Daarnaast blog ik om mensen te inspireren en informeren over allerlei thema’s en onderwerpen waar ze in hun dagelijks werk én privéleven tegenaan lopen.

Visie

De Rappe Redacteur biedt een uitgebreide en laagdrempelige website en blog waar je blij van wordt. Ik wil je graag voorzien van informatie en advies over van alles dat te maken heeft met de organisatie en communicatie in en om je bedrijf. Maar je kunt op mijn site ook lezen over persoonlijke issues en je identificeren met anderen.

Kernwaarden

Zoals iedere ondernemer heeft ook De Rappe Redacteur kernwaarden. Ondernemerszin, kennis, herkenbaarheid, deskundigheid en eenvoud zijn voor mij belangrijke begrippen. 

Eerlijkheid en vertrouwen zijn bovendien van belang voor een goede relatie, dat geldt op zowel zakelijk als persoonlijk vlak.

,,Met mijn ervaring als freelance journalist en redacteur weet ik inmiddels hoe medialand werkt. Wanneer ik te maken heb met ondernemers, merk ik dat zij vaak nog wel wat te leren hebben op dat vlak. Daar help ik graag een handje bij.”